Familia intermediarului Neidoni, clădită pe relația cu Securitate

Afacerea Jimbolia a fost inițiată de generalul Dan Grigoriu de la SRI Prahova. Operațiunea s-a derulat la mijlocul anilor ’90, după ce, în 1992, ONU instituise embargo asupra livrării de produse petroliere către Iugoslavia. În perioada 1994-1995, garnituri de carburanți încărcate la rafinăriile din județul Prahova opreau în gara Jimbolia, iar, noaptea, treceau în Serbia.Anchetele jurnalistice de la începutul anilor 2000 au arătat că în această afacere au fost implicați mai mulți oameni din serviciile secrete, inclusiv primul director al SRI, Virgil Măgureanu, care a fost chemat la audieri. Printre inculpați s-a numărat și un fost ofițer al Armatei, Ionel Bara, personaj controversat, despre care tot presa a scris că ar fi fost asociat cu doi capi ai lojei masonice „Propaganda Due”, condusă de misteriosul Licio Gelli.Negocierea prețului în Serbia, se făcea printr-un om al mafiei italiene. Ionel Bara, care ajunsese să fie reprezentant al Ordinului Cavalerilor de la Malta în România. Dar în spatele lui erau reprezentanții ”Propaganda Due” la acel moment o mafie extrem de puternică. Mai exact Licio Gelli era șeful, iar locotenenții care stăteau în umbra lui Bara Angelo Lonadroni și Caiumi Serafimo.Șeful Poliției Române din anii 1995-1997, generalul Ion Pitulescu, l-a acuzat pe Virgil Măgureanu că fusese beneficiar direct al încălcării embargoului impus Iugoslaviei.„Măgureanu mi-a spus chiar mie, la vremea respectivă, ca este vorba de transporturi speciale, nu de contrabandă, fapt care m-a nedumerit, pentru că eu trebuia să fiu informat despre toate transporturile speciale”, a declarat generalul Pitulescu după audiere.Măgureanu a negat, iar ancheta s-a blocat ulterior la Camera Deputaților, după ce procurorii le-au cerut parlamentarilor să aprobe începerea urmăririi penale față de Nicolae Văcăroiu – fost premier, Doru Ioan Tărăcilă – fost ministru de Interne, şi Aurel Novac – fost ministru al Transporturilor.

Leave a Reply