Dezastru pe Aeroportul Otopeni. ANPC: „Mai bine mâncați acasă!” FOTO

Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au controlat agenţii economici din Aeroportul Otopeni şi au dat amenzi de aproape 370.000 de lei. Printre neregulile găsite se numără vitrine şi spaţii de depozitare cu mizerie, nerespectarea temperaturii recomandate pentru produsele congelate.

A găsit un melc viu în salata din farfurie. Ce i-a transmis un restaurant din Sibiu clientului care a făcut reclamația?

”La sfârşitul lunii mai 2024, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au derulat o sesiune de consiliere a operatorilor economici, la Aeroportul Internaţional ”Henri Conadă”. Cu această ocazie, au fost verificate modul de desfăşurare a activităţii comerciale (puncte de comercializare a produselor alimentare şi nealimentare, case de schimb valutar, centre de închirieri auto etc.) şi condiţiile şi serviciile puse la dispoziţia consumatorilor de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti. În urma neregulilor constatate, în acel moment, comisarii ANPC au dispus măsuri complementare de remediere a acestora, alocând şi un termen de ducere la îndeplinire a acestor corectări”, au transmis, luni, reprezentanţii ANPC.

Schema prin care magazinele obligă clienții să cumpere produse care expiră repede

Ei au verificat modul în care aceste măsuri de remediere au fost duse la îndeplinire

Astfel, au fost controlaţi 26 de operatori economici care activează în zona destinată consumatorilor de pe Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni şi, pentru neregulile constatate, în ciuda măsurilor de remediere dispuse la consilierea din urmă cu două săptămâni, au fost aplicate mai multe sancţiuni.

Au fost date 31 de amenzi în valoare de 367.500 de lei şi au fost oprite definitiv de la comercializare a unor produse în valoare de peste 130.000 de lei.

De asemenea, a fost oprită temporar prestarea de servicii pentru 11 puncte de lucru ale operatorilor economici verificaţi, până la remedierea deficienţelor.

 “Ne dorim ca toţi consumatorii să fie pe deplin protejaţi, de aceea operatorii economici trebuie să înţeleagă că acţiunile de consiliere, desfăşurate în spiritul legii, sunt la fel de importante, iar controalele ANPC reprezintă demersul legal şi firesc al verificării măsurilor dispuse în cadrul acestora” – a declarat Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC.

Principalele abateri descoperite au fost: folosirea unor vitrine de expunere a preparatelor culinare neigienizate;  utilizarea unor spaţii de depozitare cu chedere rupte şi mizerie în strat grosier; expunerea la comercializare a unor produse pe bază de lapte cu adaos de grăsimi vegetale, în spaţiu comun cu produse lactate; comercializarea unor produse finite obţinute prin decongelare, fără informare vizibilă a consumatorilor cu privire la faptul că provin din produse congelate; utilizarea unor vitrine de prezentare a produselor de patiserie/cofetărie neigienizate, cu acumulare de impurităţi, cu resturi de alimente în zona care asigură ventilaţia

Alte nereguli constatate au fost: nerespectarea temperaturii recomandate, la depozitarea produselor congelate; comercializarea unor produse alimentare fără a avea menţionate ingredientele alergene condiţii de desfăşurare a activităţii, improprii din punct de vedere sanitar: paviment igienizat necorespunzător;  comercializare unor jucării ce nu sunt însoţite de documente necesare şi care nu au instrucţiuni şi informaţii privind siguranţa, traduse în limba română, pe etichetă; comercializarea unor produse alimentare fără a avea înscrise pe etichetă informaţii specifice, în limba română; comercializarea unor produse textile fără traducere în limba română a compoziţiei fibroase, pe etichetă; utilizarea unor ustensile de bucătărie  din material plastic, uzate; lipsa afişării, în interiorul casei de schimb valutar, a tuturor valutelor tranzacţionate.

 

Leave a Reply